Spatii de birouri intime si cozy cu investitii mici din partea antreprenorilor

Designul biroului sau spatiului in care lucrezi influenteaza foarte mult eficienta dar si calitatea muncii prestate. Angajatii prefera spatiile intime, cozy, decorate cu atentie la detalii astfel incat productivitatea acestora creste.

Starea de spirit este direct proportionala cu decorul si intimitatea spatiului de lucru, asa ca ti-am pregatit cateva tips-uri astfel incat, tu, ca antreprenor sa realizezi cu investitii mici un spatiu cat mai bine decorat pentru angajatii tai!

Valorile companiei se regasesc in decorul folosit la spatii de birouri

Nu cred ca mai gasim in perioada aceasta spatii de birouri sobre si lipsite de personalitate. Sediul oricarei companii este practic cartea de vizita a acesteia si o expresie a valorilor companiei si a pretului pus pe angajatii acesteia. Toate intalnirile cu potentialii clienti sau colaboratori au loc la sediul firmei astfel ca atunci cand acestia pasesc in incapere isi pot imagina in linii mari detalii despre companie: etica, domeniul de activitae, cultura organizationala etc.

Design-ul birourilor trebuie sa tina cont si de domeniul de activitate al firmei. Spre exemplu, avem o agentie de publicitate si o firma de contabilitate: angajatii din aceste companii au nevoi diferite pentru a-si desfasura activitatea asa ca antreprenorii trebuie sa tina cont de asta atunci cand realizeaza design-ul sediului.

Oamenii trebuie sa se simta bine la birou, sa se poata concentra, sa se simta in largul lor pentru a-si atinge cu adevarat potentialul maxim.

Ce are diferit un birou din zilele noastre?

Ei bine, spatiile de birouri din prezent sunt mult mai sofisticate, pline de culoare, decorate cat mai frumos astfel incat starea de dispozitie creste instant. Tendintele in ce priveste decorarea birourilor:

  • camera arhivei plina cu dosare, dispare: companiile folosesc acum arhivarea electronica asa ca nu mai este necesara o camera in care sa se tina toate acele dosare, bibliorafturi. Asta ajuta la crearea unui spatiu aerisit, eliberat de aglomeratia inutila cu maculatura iar accesul la informatie este mult mai facil.
  • Dispar cablurile, fiind perioada wirless. Biroul este mult mai liber, nefiind incarcat cu atatea cabluri inutile.
  • Mese si scaune ergonomice: se pune accent pe sanatatea fizica a angajatului asa ca scaunele si biroul sunt ergonomice, si ofera corpului si picioarelor o pozitie comfortabila la birou. Mesele si scaunele se modifica dupa nevoile angajatului (inaltimea mesei etc).
  • Spatiu verde: plantele sunt integrate in birou si acest lucru aduce imbunatatiri in ce priveste concentarrea, reducerea stresului dar si aerul este purificat pin simpla prezenta a florilor in spatiile de birouri.
  • Sali de conferinta cozy si prietenoase: asa zisa mas rotunda cu scaune de jur imprejur este inlocuita cu fotolii confortabile, canapele si este decorata modern.
  • Spatiile de relaxare ce ajuta la detentiosnare si la reducerea stresului. Este foarte apreciata de angajati, mai ales ca unii prefera un loc de relaxare in detrimentul unui birou.
  • Birou de tip open space: astfel de birouri sunt foarte intalnite insa exista si spatii in care angajatii se pot retrage atsfel incat sa aiba intimitate, liniste. Desi open space, fiecare angajat are intimitate, fiecare avand biroul lui si fiind despatit de „vecinul” printr-un separator.

De ce sa tii cont in amenajarea biroului?

Daca esti atent la detalii si tii cont de parerea angajatilor tai, amenajarea biroului iti va aduce o multime de beneficii, tie ca angajator:

  • angajatii sunt mai relaxati si totodata mai productivi: creste puterea de concentrare, creativitatea si energia
  • lucrul in echipa e incurajat si comunicarea intre angajati este mai usoara
  • clientii sau viitorii colaboratori raman impresionati de decorul sediului fiind o carte de vizita pentru companie

Cum poti decora biroul cu investii mici?

Recomandarea noastra este sa oferim angajatilor putina intimitate. Studiile au aratat ca desi spatiile de birou deschise sunt la mare moda, nu se preteaza pentru fiecare domeniu de activitate, asa ca daca nu esti de exemplu agentie de publicitate unde e nevoie de munca in echipa, este recomandat sa folosesti spatii de birou inchise. Spatiil;e deschise cresc stresul si sunt inconforabile pentru angajati. De multe ori si cei care au spatii deschise, au tendinta sa se mai retraga in spatiile de tip sala de conferinta pentru un apel video sau un telefon.

Cum poti face spatii de lucru individuale cu costuri mici? Poti apela la compartimentarea spatiului pe care il ai la dispozitie cu ajutorul sticlei sau pexiglas-ului pe care ulterior il colantezi cu ajutorul unor folii pe care ti le recomandam special pentru ca ofera intimitate dar sunt si foarte elegante:

Indiferent pe care o alegi, ambele variante vor fi elegante si vor oferi intimitate angajatilor.

Sfaturi si recomandari in decorarea unor spatii de birouri

  • Functionalitatea este principalul aspect pe care trebuie sa il iei in calcul atunci cand decorezi niște spații de birouri.
  • Tine cont de ce folosesc angajatii: laptop/calculator, dulap, birou, etajera etc
  • lasa spatii intre birouri daca alegi varianta de lucru open space
  • plaseaza zone de ralaxare: canapea, fotoliu etc
  • zonele de liniste trebuie sa fie delimitate de zonele galagioase
  • ofera intimitate angajatilor fie prin birouri single, fie prin zona unde se pot retrage
  • alege scaune si mobilier ergonimic

Ti se pare important design-ul biroului in care lucrezi? Din ce postura ne raspunzi la aceasta intrebare: angajat sau antreprenor?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *